Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 18 jun 2018, 09:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 16:51 

Ik zal hier een bericht sturen als ik weer veel progressie heb. Ik begin nu met het blok te ontleden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 maart 2018, 20:04 

Ga dan eerst langs de Action, Lidl of Aldi en regel een paar mooie stevige boxen, om de delen in te pakken... Doosjes van de Chinees, saladebakjes etc.. zijn ook erg handig. Hou het spul bij elkaar, dat is makkelijker als je het een tijdje hebt alten liggen.... Succes !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 14:44 

wimv8 schreef:
Je gietijzeren blokje kan je ook ontroesten met een staaltol op de boormachine.

radiateurtjes zijn erg duur zag ik 400-600,-
Erg overdreven zeg.

Bij de firma Bijl in Haarlem(is een lekker ouderwets bedrijf) restaureren ze de oude gewoon weer voor je.
De onder en bovenbak solderen ze los van het rasterwerk(koelblok) waarna ze er weer een nieuw koelblok tussen solderen.
Eventueel een extra dikke, met meer koelcapaciteit maar dat weten hun gewoon of de 600 ooit koelproblemen kende, dat melden zij wel.

Ik heb ooit een alfa montreal radiateur laten doen en was met 175,- klaar.(extra capaciteit)
Het kachelradiateurtje ook laten doen die was bijna net zo duur 160,- maar is bijna evenveel werk.
Echte aanrader!

Je kan m uiteraard opsturen in jou geval.

http://www.bijlradiateuren.nl/

Gr. Wim.

Hoeveel? Daar maak je er bijna 4 voor! Zo lang de endtanks maar in orde zijn kan je er een nieuw koelblok tussen solderen. Zijn tal van bedrijven in NL die dat kunnen en er dan ook nog voor kunnen zorgen dat je efficiëntere koelkanalen hebt. Pas wel op met alu als de radiateur nu koper is: Koper koelt in de regel iets beter, maar is ook consistenter met de temps vasthouden. Daarnaast scheurt alu makkelijker en buigt koper meer, waardoor het wat makkelijker te repareren is. Het is tegenwoordig allee flink duurder.

Ik zeg als het al naar zijn grootje is gelijk aan een betere oplossing werken: Elektrische push-fan ( s ), radiateur tegen de klep aan. Veel lagere temps onder de motorkap en betere koeling. En omdat de radiateur iets hoger zit kan je ook de ontluchting beter regelen en een hoger kookpunt. Ben je ook gelijk van poelie aangedreven fan af en kan je eventueel de "staart" ook laten vervallen van de waterpomp. Ook lagere temps onder de motorruimte. Wat dat betreft waren de koelingsoplossingen uit die tijd met name qua plaatsing niet echt optimaal. Net zo'n drama als de mini....[/quote]

Je maakt er 4 voor 175,- ?? Zo hé..
Doe je adres eens, stuur ik er wat op ter revisie. ;)

Gr. Wim.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 17:20 

Ja oké, daarom noemde ik Bijl in Haarlem al, waar half Klassiek Nederland z'n radiateur brengt.

http://www.bijlradiateuren.nl/

Gr. Wim.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 18:32 

Startmotor proberen korte strootjes stroom te geven met olie erin.

Geen krimp. Wat kan ik doen?

Heb hem los nu en heb per ongeluk een rubber buisje (denk voor olie) los uit dat ding..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 20:37 

Tja, een rubber buisje uit een ding?

Foto's..........

Gr. Wim.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 20:53 

Rubber buisje in de motor ??? Maar je motor draait dus nu... met de hand of starter ? Waar zat het buisje, toevallig dat van het kleppendeksel ?? O wacht eens.. Is het een massief slangetje ? Ongeveer 6-8mm dik ? Kwam het bij de ketting van de distributie weg ???

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 21:10 

Hoe ziet je cilinderkop eruit ??? Hopelijk netter dan deze....
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 00:23 

Neneee verkeerd verwoord. de motor ben ik nog aan het reviseren. de startmotor probeerde ik met accu en startkabels om te zien of hij iets deed.
Toen deed de startermotor niets geen geluid niets.

Ben ik zo dom geweest de startmotor los te halen is er klein rubber buisje uit gekomen en ligt die startmotor nu uit elkaar dus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 maart 2018, 23:11 

Ik zal eind deze week een update plaatsen. Ik word morgen 18 ga ik eerste onderdelen bestellen ivm geld wat ik krijg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]