Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 dec 2017, 14:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 12:19 

Kreeg een fout adviesje....Om M10 te snijden is een gat van 8mm genoeg, maar met 1.25 draad moet het gat 9mm zijn.... Maar om kort te gaaan, machinaal snijden is in dit geval beter en exacter... We gaan de ene tapeind nu vol versnijden in het tapgat en zetten hem erin met aluminiumcompound om het verlies aan draad bovenin op te lossen... Uiteindelijk heeft ie dan nog, de oorspronkelijke draadlengte in de kop.... Overigens Kevin tis geen kopbout, maar een van de tapeinden waarmee de tuimelaartrein vast zit....

We gaan het redden, Robin will manage....he is a handy man... Brings even a BMW R2 to live, and another one is almost ready...

De volgende gemodificeerde 600-kop gaat dan machinaal 8-) :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 13:27 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste foto laat zien hoe moeizaam die vervloekte tapeinden er uit gingen.... Dit lukte maar een keer, daarna de rest gewoon gelast en eruit gedraaid.... Na het opboren van de boutgaten kwam er welk veel roet mee, aangezien de tapgaten doorlopen tot in het uitlaatkanaal....
In dien meer, dan komen er weer plaatjes... De 600D krijgt de tuimelaartrein met M10 studs....kan meer aan....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 19:59 

Fiat Schmutzfink schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste foto laat zien hoe moeizaam die vervloekte tapeinden er uit gingen.... Dit lukte maar een keer, daarna de rest gewoon gelast en eruit gedraaid.... Na het opboren van de boutgaten kwam er welk veel roet mee, aangezien de tapgaten doorlopen tot in het uitlaatkanaal....
In dien meer, dan komen er weer plaatjes... De 600D krijgt de tuimelaartrein met M10 studs....kan meer aan....

Eeven een wijze tip: Ga nog wel even de kanalen goed langs, want zoals ze nu zijn krijg je airflow issues: Die richels die je nu in met name de middelste 2 poorten hebt zitten gaan issues geven, door inwaardse turbulentie te creeeren. Dat kan zeker in nr 2 wel 10 tot 20% airflow schelen. Als je je dremel over het oppervlak laat glijden zonder hem op een vaste plek te houden gaat het makkelijker. Hij is er nu net te diep ingegraven. Glad hoeft overigens niet, maar wel gelijkvloers zullen we maar zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 22:35 

Kevin, je bedoelt de kerfjes halverwege het uitlaat kanaal ? Ik zal dat nog even proberen, hij sloeg me daar een paar keer vast. Ik heb geen dremel, ik heb een persluchtslijper en zal het nog wel een keer proberen... Het inlaat trajekt van de 600 kop is een absoluut drama om te bewerken, maar het is mij met een verlengstuk en schuurlinnen toch redelijk gelukt... Ik zal later nog een paar foto's maken...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 nov 2017, 08:31 

Ik heb zelf ook geen dremel, maar zo noemen ze die dingen nu eenmaal. Anders even met de hand met korrel 80. het is gelukkig maar alu en geen gietijzer. Goede check is je vinger erlangs halen. De inlaat hoef je niet veel te bewerken. Het gaat met name om de eerst 3 cm voor de klep. De rest is wat minder belangrijk. Daar zit namelijk bij elke 100-series de bottleneck. Voor de rest is het met name gietfouten eruit halen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 13:17 

En de voederfabriek is ook al weer fris en monter...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu is het weer wachten op werk van een ander, hihi...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 21:03 

Mooie plaatjes. 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 21:44 

MOOI Joop!! Ik weet waar het allemaal gebeurd nu :mrgreen: jammer dat er geen snorren op de plaatjes er bij staan....

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017, 13:18 

De kop is klaar voor de tuimelaartrein en de grotere klepjes, we nemen de dikke tapeinden van de 850 serie, zodat de klepbediening wat forser is...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Werk gedaan door mijn maat Robin Koops, met de machinetap en de hand... Nu de onderdelen nog bij elkaar zoeken en de kleppen frezen, vlakken en hij kan dicht...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]