Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 dec 2017, 14:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 12:19 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 921
Kreeg een fout adviesje....Om M10 te snijden is een gat van 8mm genoeg, maar met 1.25 draad moet het gat 9mm zijn.... Maar om kort te gaaan, machinaal snijden is in dit geval beter en exacter... We gaan de ene tapeind nu vol versnijden in het tapgat en zetten hem erin met aluminiumcompound om het verlies aan draad bovenin op te lossen... Uiteindelijk heeft ie dan nog, de oorspronkelijke draadlengte in de kop.... Overigens Kevin tis geen kopbout, maar een van de tapeinden waarmee de tuimelaartrein vast zit....

We gaan het redden, Robin will manage....he is a handy man... Brings even a BMW R2 to live, and another one is almost ready...

De volgende gemodificeerde 600-kop gaat dan machinaal 8-) :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 13:27 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 921
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste foto laat zien hoe moeizaam die vervloekte tapeinden er uit gingen.... Dit lukte maar een keer, daarna de rest gewoon gelast en eruit gedraaid.... Na het opboren van de boutgaten kwam er welk veel roet mee, aangezien de tapgaten doorlopen tot in het uitlaatkanaal....
In dien meer, dan komen er weer plaatjes... De 600D krijgt de tuimelaartrein met M10 studs....kan meer aan....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 19:59 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 351
Woonplaats: Ridderkerk
Fiat Schmutzfink schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste foto laat zien hoe moeizaam die vervloekte tapeinden er uit gingen.... Dit lukte maar een keer, daarna de rest gewoon gelast en eruit gedraaid.... Na het opboren van de boutgaten kwam er welk veel roet mee, aangezien de tapgaten doorlopen tot in het uitlaatkanaal....
In dien meer, dan komen er weer plaatjes... De 600D krijgt de tuimelaartrein met M10 studs....kan meer aan....


Eeven een wijze tip: Ga nog wel even de kanalen goed langs, want zoals ze nu zijn krijg je airflow issues: Die richels die je nu in met name de middelste 2 poorten hebt zitten gaan issues geven, door inwaardse turbulentie te creeeren. Dat kan zeker in nr 2 wel 10 tot 20% airflow schelen. Als je je dremel over het oppervlak laat glijden zonder hem op een vaste plek te houden gaat het makkelijker. Hij is er nu net te diep ingegraven. Glad hoeft overigens niet, maar wel gelijkvloers zullen we maar zeggen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 nov 2017, 22:35 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 921
Kevin, je bedoelt de kerfjes halverwege het uitlaat kanaal ? Ik zal dat nog even proberen, hij sloeg me daar een paar keer vast. Ik heb geen dremel, ik heb een persluchtslijper en zal het nog wel een keer proberen... Het inlaat trajekt van de 600 kop is een absoluut drama om te bewerken, maar het is mij met een verlengstuk en schuurlinnen toch redelijk gelukt... Ik zal later nog een paar foto's maken...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 nov 2017, 08:31 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 351
Woonplaats: Ridderkerk
Ik heb zelf ook geen dremel, maar zo noemen ze die dingen nu eenmaal. Anders even met de hand met korrel 80. het is gelukkig maar alu en geen gietijzer. Goede check is je vinger erlangs halen. De inlaat hoef je niet veel te bewerken. Het gaat met name om de eerst 3 cm voor de klep. De rest is wat minder belangrijk. Daar zit namelijk bij elke 100-series de bottleneck. Voor de rest is het met name gietfouten eruit halen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 13:17 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 921
En de voederfabriek is ook al weer fris en monter...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu is het weer wachten op werk van een ander, hihi...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 21:03 
Offline

Geregistreerd: 30 maart 2013, 23:29
Berichten: 549
Mooie plaatjes. 8-)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2017, 21:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 278
Woonplaats: Leiden
MOOI Joop!! Ik weet waar het allemaal gebeurd nu :mrgreen: jammer dat er geen snorren op de plaatjes er bij staan....

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil Fiorino MK2 PALIO-Weekend

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 dec 2017, 13:18 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 921
De kop is klaar voor de tuimelaartrein en de grotere klepjes, we nemen de dikke tapeinden van de 850 serie, zodat de klepbediening wat forser is...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Werk gedaan door mijn maat Robin Koops, met de machinetap en de hand... Nu de onderdelen nog bij elkaar zoeken en de kleppen frezen, vlakken en hij kan dicht...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling