Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 okt 2017, 08:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 okt 2017, 09:49 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 105
Woonplaats: Ridderkerk
Rita schreef:
Het project van de x1/9 staat even stil door mijn nieuwe werk ,ik wil graag de motor naar Enschede komen brengen maar ik ben wat weinig vrij.
In mijn buurt zijn er ook wel motor specialisten zoals Westend en Brabo maar liever laat ik het doen die Fiat door en door kent.
dus wordt vervolgd .
de Ypsilon kwam tussendoor die ik voor weinig kon mee nemen en wordt op eigen terrein gestald en geschorst want door de bodem en zo geen apk
ook heb ik gezien dat bovenin er geen smering is ,waarschijnlijk door stilstand de douche boven de nokkenas dicht geslibd


Goed dat je dat zegt! Fogger bar voor boven de tuimelaars plaatse in de Fiat 127! Check! Thanks for the reminder!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 20:11 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 82
Vandaag het kleppendeksel gedemonteerd ,de nokkenas ziet er ingesleten uit maar de douche werkte wel ,toen ik de auto had opgehaald bleek wel de carterontluchting verstopt te zitten, dit zag en hoorde een vriend monteur ,hij zei door de druk bovenin houd hij zijn olie beneden.
na dat de ontluchting open was verdween ook het slijpende geluid.
nog even de bougies verwijdert en die zagen er heel mooi uit , ik twijfel nu om alleen maar de nokkenas en zo te vervangen
misschien eerst nog compressie meten
[url]Afbeelding[/url]
[urlAfbeelding][/url]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 21:26 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 82
zag net op marktplaats een Fiat Tipo 1.4 met dezelfde motorsteun rechtvoor onder aan het blok ...zou het dan toch een afstammeling zijn van...? met een vreemde kop, de andere Pratola Serra zijn toch alleen maar de grotere blokken zoals de 5 en 6 cilinders .maar dan nog alles is anders aan het blok alleen de boring en slag zijn overeen komstig


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 22:09 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2017, 20:38
Berichten: 105
Woonplaats: Ridderkerk
Het is echt niet het typo blok. De blokjes zijn er in 4 cilinders van 1.4 tot 2.0 in benzine (B series) en als 5 cilinder van 2.4 liter.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2017, 23:03 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 883
Plus de 2.0 5 cylinder benzine.

Dat koppie kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken Rita! Zitten er hydraulische klepstoters op? Ik vermoed van wel. Hoe is de staat dáárvan?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2017, 10:08 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 82
ik ga het gauw nakijken ,er zitten hydraulische klepstoters op ik kijk ook naar de klepgeleiders daar waar de nokkenas tegen drukt
ik zag al op internet nokkenassen te koop voor zelfs 70 euro en voor 120 euro bij winparts en een set bij Martin Willems voor 400
die van 70 lijkt mij niet echt wat ,maar ik ga eerst kijken wat nodig is ,op de sloop in de buurt ligt een compleet blok voor 150 maar ze weten niet hoeveel deze heeft gelopen ,liever nieuw in dit geval


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2017, 19:34 
Offline

Geregistreerd: 25 mei 2013, 21:32
Berichten: 84
pff, ik zou het niet aandurven, die 1.4 12 kleppers is volgens mij wel zo'n beetje het allerslechtste blok wat Fiat ook gemaakt heeft. Zo betrouwbaar als 8 klepper in de Tipo, zo'n ramp werd het in de Bravo. Ik ken voorbeelden waarbij de nokkenassen vervangen zijn, olie pijpjes weer netjes schoongemaakt, alles professioneel gereinigd en na 100 km weer nokken afgesleten. Ook in de familie heb ik ze gezien, en afgevoerd richting sloop. Ik zou zeker niet zo'n blok kopen waar je de geschiedenis niet van kent. Ik zou kijken of een ander blok mogelijk is...

Maare, de Yp op zich is een erg leuke auto! Ik heb nog een setje stoelen (eigenlijk compleet interieur....) staan uit een Lybra, misschien interesse voor de bekleding? De stoelen op zich zullen wel iets anders zijn, maar misschien kan je de stof gebruiken? Stuur maar pb als je interesse hebt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2017, 20:23 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 82
Het oude blok van de sloop gaat het niet worden ,je weet de geschiedenis niet en mijn eigen motor liep mooi zonder te walmen of vreemde geluiden
betrouwbaar ??? ja hij heeft wel al 270000 gelopen ,misschien is alles al een keer vervangen
de nokkenas is wel ingesleten ,
om nu alles om te wisselen voor een Fire zit ik nog over te denken,liever een Lampredi maar dat zal denk ik niet gaan
het karakter van deze 1400 voelt toch wel anders een beetje als een Lampredi (wellicht door de korte slag)
het voelt comfortabel en soepel .

voorlopig nog wat bodem werk verrichten lassen en vliegroest verwijderen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2017, 11:34 
Offline

Geregistreerd: 05 sep 2015, 20:19
Berichten: 883
Wat Joop al een paar keer aan mij adviseerde: hang er een 1.6 16V uit een Marea in. Of een 1.4 16V Fire met Turbo. In het verleden was de regelgeving zo dat je in een auto tot 1-1 1998 gewoon een motorblok met een andere motorcode mocht hangen. Tot 30% meer vermogen volstaat een bezoekje aan het RDW die de boel ff bekijken en administratief vastleggen. Met een grotere vermogenstoename moest je naar Lelystad voor een rijtest. Even uitzoeken hoe het nu gesteld is met de regelgeving dus.

Voor de 1.6 heb je de motorsteun van een Punto 90 nodig, plus de bak met baksteunen van een Punto 90. Het zou goed kunnen dat jouw 1.4 bak daaraan identiek is overigens.

Voor een Fire 1.4 16V heb je de motorsteun van de 1.2 16V uit een Punto 176 1.2 16V of een Ypsilon 1.2 16V nodig, de bijbehorende bak ook (neem dan meteen de 6 bak uit de 188 Sporting of Grande Punto of Stilo 1.2 16V. Baksteunen ook van de Ypsilon of Punto 176 1.2 16V gebruiken.

En dan ff met de spaghetti aan motorbedrading spelen. Alles is passend en werkend te krijgen bij dit o zo leuke merk!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2017, 14:15 
Offline

Geregistreerd: 07 jan 2016, 10:46
Berichten: 82
de 1.616v lijkt mij het mooist wel even de uitlaat en zo aanpassen maar wel leuk , leuke tip


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling