Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 jul 2018, 15:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 08:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2015, 12:50
Berichten: 129
Zeg Joop, hobbybob die je bent, je bent uitgeschoten, zo dicht de koppakking niet meer af. :o :lol: :lol:
(Ik weet ook wel dat ie nog gevlakt moet, maar ik wou toch even stoken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 14:38 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
Komt dacht ik nog wel goed Wilko, er moet idd nog gevlakt worden, maar niet te wild... Nog effe naschuren met de vingers, en dan naspoelen/blazen en de kleppen er weer in..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 17:34 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 790
joop , heb jij nog puntjes in de 850 ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 18:57 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
In mijn 903 niet... Elektrisch van de A112... In de 843cc die ik net klaar heb wel... vraag me niet welke Verdeler... moet ik kijken...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 19:50 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 790
grapjas , met puntjes is ook elektrisch...
ik vond vanmiddag nog een origineel setje punten van Bosch voor de 850...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2017, 20:42 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
Ehhh, klepel klok dinges, zal ik maar zeggen.....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017, 00:56 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 790
ducelier ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 2017, 12:09 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
Heb eergisteren de cilinderkop ( 133-type ) nog even aangepast, en nu zo goed als klaar. Nog een klepgeleider bewerken en dan kunnen de kleppen weer op hun plek. Ook de boutgaten moeten nog groter worden tbv de M10-bouten, moet echter nog even meten of ze 10 of 10,5mm moeten worden. Koppakking aanpassen wordt nog lastig, daar ben ik nog niet uit. En een kantklare oplossing is er niet...
Afbeelding
Afbeelding
Lange stiften om in de kanalen te kunnen komen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo oogt het weer fris, en is het zalig werken aan deze machines...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 sep 2017, 19:00 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
Inmiddels zijn we maar weer met de 600D motor verder gegaan. De kopboutgaten zijn opgeboord naar de gewenste 10mm, en dat ging soepel. Maar hoe passen we nu de cilinderkoppakking aan het gewenste kopbouttype aan... Hmm. dus eerst maar eens rondgevraagd, en van alles gehoord... Dus maar eens iets geprobeerd met de doorslag en een oude koppakking... Dat gaat dus niet goed, je slaat er hoogstens een leuke krater in, en kan je de koppakking weg gooien... Afijn, Robin maar eens gevraagd... Proberen met het verzinkfreesje... of hoe heet dat ding waar je zo zalig gaten op maat in blik kan maken. Goede plank hout eronder, en de frees in de kolomboor, gaatje in het hout van de gewenste sterkte, en even vrij laten zoeken en door !!! En het gat is klaar... even nabewerken met een iets groter freesje, met de hand... en de gaten zijn fantastisch... Dus verder met het feest !!! De kop had een braampje, ik heb geen ruimers, dus even naar de werkplaats om de klepgeleider weer netjes te maken... Nu kopbouten op meten en bestellen, want speodig kan ie dicht !!! En dan gaan we hem laten draaien op de bok... Binnenkort eens even uitrekenen welke compressie deze fiat 600D derivaat gaat krijgen... Vanavond maar eens even opruimen en de koppakking op de 903cc kop passen....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 sep 2017, 20:33 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1058
Hebben we inderdaad overwogen, hebben zelf de mogelijkheid te laten laseren, indien gewenst...Maar wilde het met bestaande onderdelen doen.. Ga zo weer aan het werk.... Ik neem aan dat je het aanbod aan nokkenassen van Exotic Raceparts in Duitsland wel kent ? Mar eigenlijk hoort dat in een ander topic, haha :shock: :lol: :lol:

Maar het laseren van een pakking is volgens mij vrij prijzig. En of er meer mafkezen zijn die een gereviseerde 600-motor, perse willen ombouwen naar de Fait 127/133 kop, waag ik te betwijfelen... Ik wilde het gewoon proberen... helaas kon ik niet alles doen wat ik voornemens was... een leuke nokkenas blaast mijn budget op.... Laat nog wel een leuk pijpje lassen... en ze krijgt een Solex 30 van een Fiat 133... Seat dus ...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling