Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 okt 2019, 16:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 aug 2017, 23:27 
http://www.heemkunde-albergen-harbrinkh ... wents.html

BerichtGeplaatst: 03 aug 2017, 23:39 
http://nederl.blogspot.nl/2014/03/neder ... l.html?m=1

BerichtGeplaatst: 03 aug 2017, 23:42 
https://www.google.nl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

BerichtGeplaatst: 04 aug 2017, 00:05 

yep , dat is wel grappig als je op rügen voor prora staat en met een oudingezetene rüganer in,t plat het megalomane bouwwerk evalueert en er duitsers naast staan die er geen touw aan vast kunnen knopen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 01:45 
Schitterend toch? Gewoon ouwehoeren in de taal van de Germanen! Laatst vroeg iemand of ik ons kind ook nog normaal Nederlands bij breng. Uhhhhhhh, dat doet zijn moeder wel, zei ik maar snel :mrgreen: Intussen kletst hij met zijn 2.5 jaar al net zo gemakkelijk Italiaans als Engels, Nederlands, Brabants en Nedersaksisch. Dat laatste levert regelmatig hilarische momenten op. Vrouwlief belde me laatst op met de vraag of ik wist wat ons kind nou toch bedoelde met 'buut'n' Ow! Hij wil naar buiten schat! :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Giovanni -24V op 05 aug 2017, 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 12:12 

Ok weer wat e leert... op et oale vliegveld Varrelbusch, stond ik lange eleën te kieken noar ne parachutewedstried... En ik lachte mie kapot, want die leu doar, die kon ik gewoan verstoan, en ze wissen dat gens nig... Ik kon wa vestoan, dat see ok nig vriewillig ut et vliegtuig zollen springen as et ding nog gewoan kon vleegn.... Wa'k ut helemoal met eens.... Ut ging wa goad trouwens....

Hannes, nit iedereen weet hier wat Prora is en was, dus do effen oe beste met oetleggen waj doar mossen.... Enne, Leu ie kunt em zeen liggn van ut de Log.... de ploaties kriej der wa bie op Google... En Rügen is prachtig, en de route er naar toe nog mooier... Net oz mooi als Italië. Je kan je reis larderen met kastelen, leuke dorpjes, en mooie steden, de Hanse-geschiedenis, kerken van formaat en stoomtreinen.... En voor wie wil, is er de "Witte Stad ".....al is het daar meer voor het tuig van de wereld, en die zijn liever an sich... Vroeger heetten ze Spanjaard, Van Heek, Jannink en wisten goed hoe men mensen moesten uitbuiten, de echte Tukker heeft een speciaal plekje voor hen in hun hart.... :twisted: :twisted: En bedenk dat ons sociale stelsel meer roots heeft bij de Duitsers, en dat Otto von Bismark er meer mee van doen had, dan Drees... en ene Alois Schickelgrüber bracht het mee naar ons land... Ongeveer dezelfde methode waarmee ene Heydrich de Bohemen en Tsjechen in de Skoda-Werke hard liet werken....Waarmee we weer bij de Romeinen uitkomen....brood en spelen...

Tukkers zijn door de geschiedenis altijd een beetje wantrouwig geworden, bedenk dat al van vroeger uit hier handel en oorlog elkaar afwisselden... Wij zijn de buren van "Bommenberend " geweest...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 aug 2017, 19:30 
Bommenberend......... die ken ik nog van geschiedenisles op school vroeger! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 06 aug 2017, 09:46 

Bommen Berend was ooit Bisschop van Münster, maar eigenlijk een adelijke zoon, die als zovelen geen leen van hun vader kregen, omdat de leen dan niet levensvatbaar kon zijn... Dus werden zij vaak priester, want bij de kerk was geld, macht en gezag.... En zo begrepen vele adelijke jongens zonder leen al vlot dat bij de kerk de mogelijkheden legio waren, en met dergelijke reserves oorlogen voeren, voor het geloof dus de goede zaak dienende, was natuurlijk prachtig en zeer verleidelijk... En Bommen Berend trok regelmatig de Nederlanden binnen, waar die vervloekte Protestanten zich uitbreidden en zomaar die kerken en kloosters, en het vermogen inpikten... Een schande !!!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Christoph ... _von_Galen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 aug 2017, 10:23 

zijn nazaat clemens august heeft ook geschiedenis gemaakt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Clemens_August_von_Galen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 aug 2017, 17:45 

Mannen met een rug, tegenwoordig met een zoeklicht nog niet te vinden, en zeker niet in de Europese politiek....zijn allemaal een beetje verwijfd de laatste decennia. Niets masculien mag dan ook meer... pilletje er in en je krijgt een stille mafkees... Was ik leraar geworden dan had ik zeker tijdens geschiedenis of scheikunde, de verslavenden werking van kruitdamp in de neusvleugels gedemonstreerd met nog lekker knallend vuurwerk... Eventueel daarna gedemonstreerd met de verwoestende werking van kruit op diverse voorwerpen... LET'S GONNA HAVE SOME FUN !!! Startende met het effect van een strijekr in de verkeersbordsponning, of een nitraat in een tunnel/viaduct.... Je, wat een lol kan je toch hebben, en kapot maken hoeft niet... Nitraten in sloophuizen zijn fantastisch... de ruiten vliegen er echt uit als je ze in de sponning legt....Hmmm, binnenkort maar weer eens op expeditie....Het gezag tarten zit de Tukker in het bloed... Al dat calvinistische gezanik.... Je moet met nieuwjaar de kwade geesten verdrijven, met Pasen een groot vuur stoken als de Germanen, en autorijden moet op tempo gebeuren, dan kan je gelukkig niet appen... en tis goed voor je reaktievermogen... Appen achter het stuur is zo ..... SNEU ! Ik app nooit achter het stuur, ik moet opletten op al die appende & tom-tom glurende piloten om mij heen...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]