Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 21 jun 2018, 08:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Contactslot Fiat 850
BerichtGeplaatst: 05 nov 2017, 18:06 

Bij het loshalen van de stuurkolom zijn alle kabels van contactslot afgeschoten. Kabelboom was net iets kort. Heb dus geweldig probleem. Ben al 4 uur en een nekhernia verder maar krijg kabel niet goed aangesloten. Bedrading is niet meer origineel. Kan op contactslot de getallen 16 en 50 zien. Van de 5 kabels heb ik er drie kunnen traceren: naar de startmotor, vanaf de accu met constante spanning en naar de bobine; deze kabel is samengevoegd met twee andere kabels die naar het instrumentenpaneel lijken te gaan. Bij alle documenten die bij de auto zit leid ik af dat op 16 de kabel naar de startmotor gaat. Maar dit is een vodje papier waarvan ik me afvraag of het actueel is. Bovendien zijn de originele kabel kleuren vervangen door de kleur Rood. Lekker makkelijk.

Het contact slot bestaat 4 enkele aansluitingen en 2 dubbele, dus in totaal 6. Ik heb 5 kabels ga er dus een overhouden.

Mijn vraag: bestaat er een standaard schema hoe je contactslot aansluit?

Ik heb vrijwel alle mogelijkheden geprobeerd met alle mogelijke variaties: verlichtinginstrumenten waaronder oliedruk brandt constant, dus ook als contact uit staat. De startmotor slaat wel aan maar heb verzuimd de motor echt te starten om te kunnen beoordelen of bobine meedoen.

Ben aan het herstellen van nekkramp en hoop dat iemand mij kan helpen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Contactslot Fiat 850
BerichtGeplaatst: 06 nov 2017, 00:58 

zou het schema van een 850 wezenlijk anders zijn dan een 15001800/2300?
Dan heb ik nl wel een schema

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2017, 13:09 

http://bookmarksland.net/downloads/free ... manual.pdf

ik heb een bedradingsschema van een special maar kan geen bestanden toevoegen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 17:19 

Bedankt voor de tip om aan het slot te kijken wanneer waar spanning op komt te staan. Ik weet op welke kabel de plus zit, op welke de startmotor en op welke de bobine en dashboardverlichting. Dus op jouw manier zou het moeten lukken. Dan hou ik nog twee kabels over, maar dat zou dan geen probleem meer mogen zijn.
Ik heb het volledige schema van de auto maar daar staat niet op welk nummer van het contactslot wat aangesloten moet worden. Ik heb intussen begrepen dat op 30 de plus zou moeten komen en op 15 de startmotor. Klopt dit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 nov 2017, 22:35 

Ik denk dat ik heb zitten slapen:de nrs in het bedradingsschema verwijzen dus gewoon naar de nrs op het contactslot.....het zou dus moeten lukken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 00:48 
Lekkere zoekklusjes dit. Hoop dat je eruit komt.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2017, 23:03 

Heb je een afbeelding van die stekkers waar je het over hebt? Je hele auto volhangen met caravan stekkers gaat niet lukken. Ik neem aan dat ze kleiner zijn. Bedrading van Fiatje is rommeltje met veel slechte en niet geïsoleerde kabelschoentjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2017, 10:44 

Het is goedgekomen. De spanning van de accu moet op 30 en daarna is het kinderspel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]